Ερωτηματικά προκαλεί η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην επέκταση προγράμματος διδασκαλίας της τουρκικής γλώσσας σε μειονοτικά νηπιαγωγεία, στα οποία, εκτός από τον νηπιαγωγό που μιλάει ελληνικά, θα υπάρχει στην τάξη δεύτερος εκπαιδευτικός, που θα μπορεί να υποστηρίξει την τουρκική γλώσσα.
Σημειώνεται οτι δίγλωσσα νηπιαγωγεία δεν προβλέπονται από τη Συνθήκη της Λωζάνης, αλλά στηρίζονται σε πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας, που προβλέπει και ορίζει την διδασκαλία της τούρκικης γλώσσας σε νηπιαγωγεία της μειονότητας στη Θράκη. Αυτό όμως μεταφράζεται από εκπαιδευτικούς ως “δουρειος ίππος” που , έμμεσα, εισάγει εκ παραθύρου την τουρκική γλώσσα και την επακόλουθη προπαγάνδα στα δημόσια σχολεία της Ελλάδας.
Αιφνιδιαστικά, λίγο πριν από τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, το υπουργείο Παιδείας προσπάθησε να θέσει σε λειτουργία τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία στην Θράκη, στα οποία ορίζεται η διδασκαλία της τούρκικής γλώσσας. Η κίνηση αυτή προκάλεσε προβληματισμό στην τοπική κοινωνία, αλλά και τους εκπαιδευτικούς που αντέδρασαν, καθώς στη συγκεκριμένη ευαίσθητη χρονική συγκυρία η απόφαση του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου χαρακτηρίστηκε τουλάχιστον ως ένδειξη εμμονής και ιδεοληψίας.
Δάσκαλοι και νηπιαγωγοί έκαναν στάση εργασίας και το πρόγραμμα δεν ξεκίνησε. Η ΔΟΕ, το κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο των δασκάλων, ζήτησε συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, κάνοντας λόγο για “στάση εμμονής από την πλευρά του υπουργείου στην απόπειρα υλοποίησης του προγράμματος, που επιβάλλεται δίχως τον απαραίτητο ουσιαστικό διάλογο και, το πλέον σημαντικό, δίχως τη συναίνεση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και της τοπικής κοινωνίας, οδηγεί σε αδιέξοδο”.
protothema.gr
28/4/18
Σημειώνεται οτι δίγλωσσα νηπιαγωγεία δεν προβλέπονται από τη Συνθήκη της Λωζάνης, αλλά στηρίζονται σε πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας, που προβλέπει και ορίζει την διδασκαλία της τούρκικης γλώσσας σε νηπιαγωγεία της μειονότητας στη Θράκη. Αυτό όμως μεταφράζεται από εκπαιδευτικούς ως “δουρειος ίππος” που , έμμεσα, εισάγει εκ παραθύρου την τουρκική γλώσσα και την επακόλουθη προπαγάνδα στα δημόσια σχολεία της Ελλάδας.
Αιφνιδιαστικά, λίγο πριν από τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, το υπουργείο Παιδείας προσπάθησε να θέσει σε λειτουργία τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία στην Θράκη, στα οποία ορίζεται η διδασκαλία της τούρκικής γλώσσας. Η κίνηση αυτή προκάλεσε προβληματισμό στην τοπική κοινωνία, αλλά και τους εκπαιδευτικούς που αντέδρασαν, καθώς στη συγκεκριμένη ευαίσθητη χρονική συγκυρία η απόφαση του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου χαρακτηρίστηκε τουλάχιστον ως ένδειξη εμμονής και ιδεοληψίας.
Δάσκαλοι και νηπιαγωγοί έκαναν στάση εργασίας και το πρόγραμμα δεν ξεκίνησε. Η ΔΟΕ, το κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο των δασκάλων, ζήτησε συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, κάνοντας λόγο για “στάση εμμονής από την πλευρά του υπουργείου στην απόπειρα υλοποίησης του προγράμματος, που επιβάλλεται δίχως τον απαραίτητο ουσιαστικό διάλογο και, το πλέον σημαντικό, δίχως τη συναίνεση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και της τοπικής κοινωνίας, οδηγεί σε αδιέξοδο”.
protothema.gr
28/4/18
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου